reklama

Všeliek za Trnavou.

Dokončujúc pólkruh pravideľnej prechádzky so psom som uvidela akési kýble na roli. Nič nezvyčajné to na prvý pohľad nebolo. Až kým som neprišla bližšie...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď som prechádzala priamo okolo nich, všimla som si , že na kýbloch je niečo napísané fixou. Dno bolo vyrezané a kýbel slúžil iba ako akási ochrana na niečo čo je zasadené v jeho strede. 

" SOM RAKYTNÍK DAJTE MI ŠANCU NA ŽIVOT" 

" TRI ROKY SA SNAŽÍM PREŽIŤ A VŽDY NÁM TO NIEKTO POKAZÍ"

"SOM RAKYTNÍK REŠETIAK VYGOOGLI SI NÁS A NECHAJ NÁS ŽIŤ "

"SOM TU NOVÝ"

Odkazy ľudstvu..zaiste efektívne kedže polovica z týchto sadeničiek už nebola na mieste. 

A samozrejme som goooglila aj ja, a hľa toto sú moje zistenia o tejto rastline: 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

je to úžitkovo-okrasná rastlina a je nenáročná na pestovanie a odolná voči mrazom ( človeku nikoli). A konzumácia týchto oranžových plodov lieči žalúdočné ochorenia aj vredy, hojí sliznice plúc a priedušiek, prospieva kĺbom a lieči reumu, dnu a daľšie ochorenia. Výrobky z týchto plodov priaznivo pôsobia pri úprave vysokého krvného tlaku. Rakytníkový olej pri vonkajšom použití hojí rany, popáleniny, zapareniny a takmer všetky kožné ochorenia. Konzumácia týchto plodov sa využíva ako ochrana pred infekciami. Účinné látky obsiahnuté v plodoch posilňujú zrak, pôsobia proti skleróze a spomaľujú starnutie. Z plodov možno vyrobiť koncentrát šťavy, získať vysoko hodnotný olej a výlisky, ktoré sa môžu použiť na prípravu čajov alebo aj ako prísada k musli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tieto plody sú zdrojom vitamínu E (dokonca najviac zo všetkých rastlinných plodov). Ďalej vitamínu C, P a betakaroténu. Provitamínu A, skupiny vitamínov B, tuku a organických kyselín. Pri spracovaní týchto plodov na džemy a iné výrobky, kde sa využíva celá bobuľa, získaný produkt má vysoký obsah draslíka, fosforu, horčíka, vápnika a sodíka. 

Vraj jedna oranžová bobuľka obsahuje dennú dávku vitamínu C. Konáre a listy sa sušia a používajú sa vo forme nálevu pri prechladnutí, nádche. No najnovšie výskumy ukázali pri používaní kôry z rakytníku, vďaka obsahu serotonínu aj proti nádorovú aktivitu. Rovnako slúžia na umývanie vlasov, na ich spevnenie a spomalenie vypadávania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Chuť týchto plodov sa opisuje ako jemne kyselkavá. V receptoch ma najväčšie využitie v Ruskej kuchyni ( to asi vďaka tej odolnosti voči mrazu). V tej je využívaný už v spomínaných džemoch či šťavách. No zaujimavé je taktiež sladké vitamínové maslo, či rôzne omáčky, ktoré sa vraj vynikajúco hodia k mäsovým či zeleninovým pokrmom. V neposlednom rade za zmienku stojí aj rakytníkové víno, ktoré po ročnom dozretí má nadobudnúť jemnú ananásovo-medovú chuť. 

Ak sa mi podarí tak si zasadím túto "zázračnú" rastlinu aj ja doma. No na jej dary - plody budem čakať 3-4 roky. Snáď sa dočkám..

Rakytník rešetliakovitý
Rakytník rešetliakovitý 
Zuzana Droběnová

Zuzana Droběnová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

realista. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu